Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Προειδοποιητικά σήματα μειωμένων αντοχών στις εξαγωγές για το 5μηνο

Αναθεώρηση επί τα χείρω των εκτιμήσεων για την πορεία των εξαγωγών του περασμένου Μαΐου, προκύπτει από την ανάλυση των προσωρινών στοιχείων του εξωτερικού εμπορίου για το 5μηνο του έτους, από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ).Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, τον περασμένο Μάιο η συνολική αύξηση των εξαγωγών ήταν μικρότερη των αρχικών προβλέψεων (4,2% έναντι 4,5%), ενώ η υποχώρηση των εξαγωγών, μη συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών ήταν αντίστοιχα μεγαλύτερη (10% έναντι εκτίμηση 9,5%).

Το αποτέλεσμα των πιέσεων αυτών, ήταν σε επίπεδο 5μηνο, αφενός να περιορίζονται οι ρυθμοί αύξησης στη συνολική αξία των εξαγωγών (7,9%), αφετέρου δε, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών να προκύπτει μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012 (-1,2%).

Όπως δήλωσε η Πρόεδρος του ΠΣΕ κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη «ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων είχε επισημάνει εγκαίρως την εμφάνιση σημείων κόπωσης και κάμψης των ελληνικών εξαγωγών, προειδοποιώντας για τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει συνολικών για την ελληνική οικονομία. Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν πλέον και διεθνείς οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, αναδεικνύοντας παράλληλα την ανάγκη στήριξης των εξωστρεφών επιχειρήσεων της χώρας. Αποτελεί θετική εξέλιξη η χθεσινή συνάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης, κ. Κωστή Χατζηδάκη με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, όπου υπήρξαν αμοιβαίες εξαγγελίες για ενέσεις ρευστότητας στην αγορά και ουσιαστική στήριξη των επιχειρήσεων. Το ζητούμενο είναι να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες γραμμές χρηματοδότησης, δυναμικές και παραγωγικές επιχειρήσεις, να μειωθεί το κόστος δανεισμού και να στηριχθεί ουσιαστικά η εξωστρεφής επιχειρηματικότητα. Σε διαφορετική περίπτωση, οι συνέπειες θα είναι εξαιρετικά αρνητικές για το σύνολο της οικονομίας, καθώς πλέον η εξωστρέφεια αποτελεί το 25% του ΑΕΠ της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και των υπηρεσιών (τουρισμός, μεταφορές, ναυτιλία) και πιθανή μείωση των ρυθμών επέκτασης της συμμετοχής της στο σχηματισμό του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος θα σημάνει βάθυνση της ύφεσης και εκτίναξη του ποσοστού του χρέους της χώρας».

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, η συνολικά αξία των εξαγωγών τον περασμένο Μάιο, σε σχέση με το Μάιο του 2012 αυξήθηκε κατά 4,2% (στα 2,406 δις ευρώ από 2,31 δις ευρώ). Η αύξηση αυτή προέρχεται από την αύξηση κατά 4,8% των εξαγωγών προς τις χώρες την ΕΕ και κατά 3,6% προς τις Τρίτες Χώρες. Ωστόσο, αν εξαιρεθούν τα πετρελαιοειδή, προκύπτει μείωση εξαγωγών κατά 10%, καθώς προκύπτει μείωση των αποστολών τόσο προς τις Τρίτες Χώρες (-14,7%), όσο και προς τις χώρες της ΕΕ (-7,2%).

Ενδεικτικό, είναι το γεγονός ότι συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, το μερίδιο των Τρίτων Χωρών στις συνολικές ελληνικές εξαγωγές άγγιξε τον περασμένο Μάιο το 53%. Αν εξαιρεθούν τα πετρελαιοειδή, οι χώρες της ΕΕ ανακτούν τη μερίδα του λέοντος και αποσπούν το 64,6% της αξίας των εξαγωγών.

Σε επίπεδο 5μηνου του 2013, η συνολική αξία των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 7,9%, σε σχέση με το α' 5μηνο του 2012, ενώ εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών προκύπτει μείωση κατά 1,2% (-83,1 εκατ. ευρώ), για το ίδιο διάστημα.

Πτώση και στις εισαγωγές

Οι δυσμενείς συνθήκες στο διεθνές εμπόριο, επηρέασαν και τις εισαγωγές της χώρας, με αποτέλεσμα να καταγράφεται μείωση τόσο στη συνολική τους αξία, όσο και εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών. Συγκεκριμένα, η συνολική αξία των εισαγωγών υποχώρησε για τρίτο συνεχόμενο μήνα, (-5,6%), σε σχέση με το Μάιο του 2012 (στα 3,82 δις ευρώ από 4,05 δις το 2012). Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών προκύπτει ακόμη μεγαλύτερη μείωση, της τάξης του 16,8% (-474,3 εκατ. ευρώ).

Σε επίπεδο 5μήνου (Ιανουάριος – Μάιος 2013) καταγράφεται μείωση εισαγωγών κατά 5,9%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ αν εξαιρεθούν τα πετρελαιοειδή, η μείωση διαμορφώνεται στο 7,6% (-998,1 εκατ. ευρώ).

Ως αποτέλεσμα των κινήσεων των εξαγωγών και των εισαγωγών, προκύπτει περαιτέρω βελτίωση για το εμπορικό έλλειμμα της χώρας. Για το 5μηνο του 2013, το εμπορικό έλλειμμα διαμορφώθηκε στα 8,02 δις ευρώ, ήτοι 20,4% χαμηλότερα από ότι το α' 5μηνο του 2012 (10,4 δις ευρώ). Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, η μείωση του εμπορικού ισοζυγίου περιορίζεται στο 14,8% (-915 εκατ. ευρώ).

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, προκύπτει μείωση του συνολικού εξωτερικού εμπορίου της χώρας κατά 132,1 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το 5μηνο του 2012.

Αιφνιδιάστηκε ο δήμος κ. πρόεδρε του δημοτικού συμβουλίου Κηφισιάς;


Ερωτήματα κατέθεσε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου και τη διοίκηση του Δήμου Κηφισιάς 
ο επικεφαλής της ΑΝΑΣΑ 
Παναγιώτης Κανακάκης.



Ποιος παρακολουθεί τις αναρτήσεις προς διαβούλευση που στέλνονται στον Δήμο και απαιτούν απάντηση με γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου;

Τα τελευταία φύλλα των πολιτικών εφημερίδων πληροφόρησαν τους Κηφισιώτες για το ψήφισμα του συμβουλίου που ελήφθη στο έκτακτο συμβούλιο της 18ης και αναφαίρετο στην αντίθεση του δήμου μας, σε διατάξεις του υπό ψήφιση στη Βουλή σχεδίου νόμου για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο.    

Μία των εφημερίδων σημειώνει «Βγάζει η κυβέρνηση στο πόδι νομοσχέδια και αναγκάζεται να ανταποκριθεί άμεσα και ο Δήμος κάνοντας κι αυτός βιαστικές συνεδριάσεις.

Με το ψήφισμα το Δημοτικό Συμβούλιο αντιτίθεται στην νομιμοποίηση των αυθαιρέτων.
* Στις πρασιές και στους κοινόχρηστους χώρους και
* Στην αλλαγή χρήσεων χώρου στάθμευσης

Για σοβαρούς, προσωπικούς λόγους απουσίαζα κατά τη συγκεκριμένη συνεδρίαση. Όμως θεωρώντας το θέμα ιδιαίτερα σοβαρό προσπάθησα να συμπληρώσω την ενημέρωσή μου και έχω καταλήξει σε κάποια ερωτήματα, στα οποία παρακαλώ κατ' αρχήν να με ενημερώσει ο αρμόδιος για το θέμα Αντιδήμαρχος κ. Κουρμαδιάς, αλλά και ο κ. Δήμαρχος, όπως και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος εάν δεν απατώμαι μειοψήφησε.

Αλήθεια αιφνιδιάστηκε ο Δήμος, 
γι' αυτό ήλθε το θέμα βιαστικά στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Μήπως το σχέδιο νόμου είχε αναρτηθεί στον Δικτυακό τόπο του ΥΠΕΚΑ προς διαβούλευση τον περασμένο Απρίλιο, οπότε είχαμε όλη την άνεση χρόνου μέχρι την τελευταία πρόσφατη ανάρτηση του κατατεθέντος πλέον στη Βουλή σχεδίου-νόμου.

Ποιος καθ' αρμοδιότητα και υπεύθυνα παρακολουθεί αυτές τις αναρτήσεις προς διαβούλευση ή τα έγγραφα που στέλνονται στον Δήμο και απαιτούν απάντηση με γνώμη Δημοτικού Συμβουλίου;

Σήμερα αιφνιδιαστήκαμε,
με το σχέδιο του ΥΠΕΚΑ διότι μας ξέφυγε η ανάρτηση προς διαβούλευση.

Χθες πάθαμε το ίδιο, 
με το έγγραφο της Περιφέρειας για να εκφέρουμε την άποψή μας για την σχεδιαζόμενη εγκατάσταση εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με βιομάζα στο Καλυφτάκι.

Αντιπροχθές κάποια άλλα.
Θα συμφωνήσετε πιστεύω ότι υπάρχει γενικότερο πρόβλημα το οποίο απαιτεί άμεσα τακτοποίηση για να μη τρέχουμε πίσω από τα θέματα, κάποια ιδιαίτερα σοβαρά, όταν μάλιστα έχουν δημιουργηθεί τετελεσμένα.

Ως προς την ουσία του θέματος.
Ποιο το αρμόδιο όργανο το οποίο ανέλαβε βάση οδηγιών του κου Δημάρχου η αυτεπαγγέλτως ως όφειλε να μελετήσει το σχέδιο νόμου και να ενημερώσει σχετικά την ΕΠΙΤΡΟΠΗ Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο;

Τα θέματα αυθαίρετες κατασκευές στους κοινόχρηστους χώρους και στις πρασιές και αλλαγή χρήσεως στου χώρους parking ήταν τα μόνα άμεσου ενδιαφέροντος του Δήμου ή υπήρχαν και άλλα πολύ σοβαρά όπως οι διατάξεις για τον τρόπο διαθέσεως των πόρων του Πράσινου Ταμείου που εκάλυπταν το μισό Κεφάλαιο Β' του σχεδίου νόμου ή και κάποια - κάποιες άλλες που έβγαζαν μάτι ενδεχομένως και για τον Δήμο μας.

Εναντιωθήκαμε με το πρόσφατο ψήφισμα ως Δήμος για τα αυθαίρετα στους κοινόχρηστους χώρους, τις πρασιές και στην αλλαγή χρήσεως σε χώρους parking στα υπόγεια. 
Δεν περιλαμβάνοντο αυτές οι ρυθμίσεις, κατά ανάλογο τουλάχιστον τρόπο στο νόμο 3843/2010 και 4014/2011, βάσει των οποίων έγιναν τακτοποιήσεις που όπως ανεφέρθη εδώ προ 6μήνου οι κάτοικοι του Δήμου μας είχαν ήδη πληρώσει 15.000.000 € με προοπτική το ποσό να ξεπεράσει τις 30.000.000 €.

Για το ουσιαστικό αρκούμαι σε αυτό το προβληματισμό. Για το διαδικαστικό, δηλαδή για το πόσο έγκαιρα θα φθάνουν στο Δημοτικό Συμβούλιο θέματα που αναρτώνται προς διαβούλευση ή αποστέλλονται προς διατύπωση απόψεων, θα πω την άποψή μου αφού ακούσω τις απαντήσεις στα τεθέντα ερωτήματα.

Κούρεμα χρεών του ΕΔΣΝΑ;; ΝΑΙ!

Ανακοίνωση της Περιφερειακής Παράταξης  
ΑΤΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ          

Με αντάλλαγμα την ανανέωση των συμβάσεων λειτουργίας των Μονάδων του; ΟΧΙ !!


Υπό τη σκιά του επικείμενου ανταγωνιστικού διαλόγου για τις ΣΔΙΤ για τις νέες Μονάδες  επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων, σε συνθήκες αδιαφάνειας και χωρίς καμία αξιολόγηση για τις υφιστάμενες Μονάδες και τις συμβάσεις υποστήριξης της  λειτουργίας  τους από τους ιδιώτες, ο Πρόεδρος του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής και Περιφερειάρχης κ.Ι. Σγουρός με τη στήριξη της Εκτελεστικής Επιτροπής δημιουργεί τετελεσμένα και δεσμεύει τον ΕΔΣΝΑ και τους πολίτες της Αττικής στο άρμα των εγκατεστημένων εργολάβων για τα επόμενα χρόνια.  
Με το δελτίο τύπου του ΕΔΣΝΑ στις 15/7/2013, για κούρεμα στα χρέη του Συνδέσμου που απορρέουν από συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από το 2010 και το 2011 με τα Κοινοπρακτικά Σχήματα που λειτουργούν το Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης (ΕΜΑΚ) και τον Αποτεφρωτήρα Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων (ΕΙΑ), προαναγγέλεται "η περαιτέρω λειτουργία των συγκεκριμένων Μονάδων από τα ίδια Κοινοπρακτικά Σχήματα με έκπτωση 15% και 10% αντίστοιχα, ενώ σε περίπτωση που ο Σύνδεσμος χρησιμοποιήσει και την τρίτη γραμμή παραγωγής του ΕΜΑΚ προσφέρεται έκπτωση της τάξης του 35 %."
Αλήθεια, σε ποιο προϋπολογισμό προσφέρεται η  έκπτωση από την κοινοπραξία των εργολάβων  για να διατηρήσουν τη λειτουργία των Μονάδων τα επόμενα 3  ή 4 χρόνια;; Στον υπερκοστολογημένο προϋπολογισμό των υφιστάμενων συμβάσεων και των μελετών του 2010 και 2011;;
Που είναι οι νέες μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης, απαραίτητα ακόμη και για διαδικασίες  απευθείας  διαπραγμάτευσης; 
Με ποια τεχνικά και οικονομικά ζητούμενα θα συνεχίσει  ο ΕΔΣΝΑ τη λειτουργία των μονάδων; Τι γίνεται με τα παραγόμενα προϊόντα, όπως στην περίπτωση του ΕΜΑΚ, που επιστρέφουν στο Χ.Υ.Τ.Α. μετά την επεξεργασία τους κοστίζοντας στους Δημότες της Αττικής 100€/ton; Τι γίνεται με τον έλεγχο των αέριων εκπομπών  και των οσμών;
Ούτε βέβαια  μπορούμε να παραβλέπουμε τα προβλήματα της «περιβαλλοντικής επίδοσης»  των υφιστάμενων Μονάδων.
Αν λοιπόν σήμερα, η απόφαση του Προέδρου του ΕΔΣΝΑ για επαναδιαπραγμάτευση του οικονομικού ανταλλάγματος των υπογεγραμμένων συμβάσεων είναι απαραίτητη  για τα δεδομένα του ΕΔΣΝΑ και ως τέτοια χαρακτηρίζεται θετική άλλο τόσο και πολύ περισσότερο  απαραίτητη είναι  η απεμπλοκή της  λειτουργίας των Μονάδων από τους όρους των υφιστάμενων υπερκοστολογημένων  συμβάσεων!
Στην κατεύθυνση αυτή, η οικονομική και τεχνική αξιολόγηση αφενός της λειτουργίας των μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων και αφετέρου και κύρια της εφαρμογής  των συμβάσεων  για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης της λειτουργίας από ιδιώτες, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για κάθε απόφαση που αφορά στην περαιτέρω λειτουργία των  υφιστάμενων Μονάδων επεξεργασίας των απορριμμάτων.
Η διαχείριση των απορριμμάτων και  τα σοβαρότατα ζητήματα όπως η λειτουργία των Μονάδων αφορά και εν τέλει επιβαρύνει το σύνολο των πολιτών της Αττικής. Ο Πρόεδρος  και η Εκτελεστική Επιτροπή του ΕΔΣΝΑ με τις υπερεξουσίες που τους έδωσε η μνημονιακή συγκυβέρνηση για άλλη μία  φορά αποφασίζουν για τους πολίτες χωρίς τους πολίτες και συνεχίζουν την καταχρηστική και κατάφωρα απαξιωτική για τη αυτοδιοίκηση πολιτική τους.
Για την Περιφερειακή Παράταξη ¨Αττική Συνεργασία - Όχι Στο Μνημόνιο¨ τα παραπάνω συνιστούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τη λήψη  αποφάσεων και δηλώνουμε κατηγορηματικά αντίθετοι  στην  απόφαση της Διοίκησης του ΕΔΣΝΑ για  ανανέωση συνεργασίας με τους εγκαταστημένους αναδόχους.
Ως ¨Αττική Συνεργασία - Όχι Στο Μνημόνιο¨ από πολύ νωρίς και επανειλημμένα θέσαμε το θέμα. Με γραπτές παρεμβάσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο αλλά και στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΔΣΝΑ, η λειτουργία του οποίου  έχει ανασταλεί από τον  Πρόεδρο και την Εκτελεστική Επιτροπή, ζητήσαμε να  εξεταστεί η  λειτουργία του ΕΜΑΚ  με αξιολόγηση των έως σήμερα δεδομένων.
Το ζητάμε και σήμερα και καλούμε τον Πρόεδρο και την Εκτελεστική Επιτροπή  του ΕΔΣΝΑ:
·         Να δώσουν στη δημοσιότητα τις συμβάσεις για τη λειτουργία των Μονάδων (ΕΜΑΚ και Αποτεφρωτήρα) με τα τεχνικά και οικονομικά στοιχεία της προσφοράς των αναδόχων.
·         Να δώσουν στη δημοσιότητα τα στοιχεία τεχνικής και οικονομικής  αξιολόγησης  και αποτίμησης των πεπραγμένων κατά το χρόνο λειτουργίας των Μονάδων από τους ιδιώτες.
·         Να παραπέμψουν το θέμα για λήψη απόφασης από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΔΣΝΑ.